Projekt organizira Ministrstvo za kmetijstvo in okolje RS v sodelovanju z drugimi ministrstvi, zavodi in organizacijami. Izvajamo ga ob dnevu slovenske hrane, vsak tretji petek v novembru. Nastal je na pobudo Čebelarske zveze Slovenije. Sredstva za izvedbo Tradicionalnega slovenskega zajtrka je zagotovilo Ministrstvo za kmetijstvo in okolje.
Namen projekta je izobraževati, obveščati in osveščati otroke, šolarje in širšo javnost o dobrih prehranjevalnih navadah, pomenu uživanja zajtrka in prednostih lokalno pridelanih živil slovenskega izvora.
Letos je potekal že 12. Tradicionalni slovenski zajtrk s sloganom »Zajtrk z mlekom – super dan!«, ki izpostavlja mleko in mlečne izdelke.
Na OŠ Cerkvenjak – Vitomarci smo dan obeležili z zajtrkom in različnimi dejavnostmi. Sprva smo prisluhnili šolskem radiu, kjer smo izvedeli veliko o pomenu zajtrka in o samem projektu. Pesem Čebelar nas je popeljala v prijetno vzdušje in vzbudila kreativno ustvarjanje pogrinjkov po razredih.
Za letošnji Tradicionalni slovenski zajtrk so mleko pripeljali s kmetije Roškar, med je pridelalo čebelarsko društvo Ivana Jurančiča, maslo so v mlekarni izdelali iz slovenskega mleka, črni kruh iz krušne peči pa nam je dobavila ga. Senekovič. Tudi jabolka so bila iz našega domačega okolja – s sadjarstva Druzovič v Vitomarcih.
Po zajtrku so sledile različne aktivnosti po razredih. Najmlajši otroci so tradicionalni slovenski zajtrk obeležili z likovnimi ilustracijami svojega zdravega zajtrka in raznimi igrami v učilnici in na igralih. Del dejavnosti je bil namenjen tudi predstavitvi pomena zdravih prehranjevalnih navad in telesne aktivnosti na naše zdravje. Učenci so pri urah spoznavali prehransko piramido, sestavljali recepte za zdrav zajtrk z mlekom, spoznavali poklice v kmetijstvu in živilstvu in še marsikaj zanimivega. Izdelali smo svoj sir, vendar bomo morali na pokušino še počakati. Obiskal nas je čebelar gospod Zvonko Anželj in nas podučil o medu in drugih čebeljih pridelkih. Po prostorih šole so se slišali zvoki harmonike, nekateri so tudi zaplesali. Starejši učenci so obravnavali razne vsebine oz. problematike (škodljivost kajenja, reševanje konfliktov, medvrstniško nasilje, vpliv uživanja psihoaktivnih snovi na zdravje mladostnika), ki se jih morajo zavedati v nadaljnjem življenju.
S tovrstnimi projekti vsekakor krepimo zavest o pomenu kmetijstva, čebelarstva, živilske industrije, zdravega načina življenja ter uživanja lokalno pridelane hrane na naše zdravje in okolje. Imeli smo se super.
Jana Pernek, org. šol. prehrane