Skoči na glavno vsebino

Jasmina Kumer

OŠ Cerkvenjak-Vitomarci

Slavko Toplak

OŠ Cerkvenjak-Vitomarci

Iris Breznik

OŠ Cerkvenjak-Vitomarci

Štefka Smej

OŠ Cerkvenjak-Vitomarci

Seminarske naloge iz matematike 8. razred
Seminarske naloge iz matematike 9. razred


Naloge za vajo (7. razred):

  • Ulomki – vaje (J. Kumer) Ulomki-vaje_rešitve
  • Vaje za preizkus znanja – trikotnik (J. Kumer)
  • Rešitve vaj za preizkus znanja – trikotnik

Naloge za vajo (8. razred):

  • Vaje: večkotniki, krog, Pitagorov izrek (J.Kumer)

Naloge za NPZ 9. razred:

  • MAT2004
  • MAT2005
  • MAT2006
  • MAT2008
  • MAT2009
  • MAT2010
  • MAT2011
  • MAT2012
  • MAT2013
  • MAT2014

Tekmovanje za Vegovo priznanje:

Šolsko tekmovanje
(bronasto priznanje)
1. – 9. razred četrtek, 16. marec 2017, ob 1300 (I.triada ob 1100)
Državno tekmovanje
(srebrno priznanje)
(zlato priznanje)
5., 6., 7., 8., 9. razred sobota, 22. april 2017, ob 900

Spletne povezave:

DMFA – Društvo matematikov, fizikov in astronomov Slovenije: http://www.dmfa.si/
(na tej strani se nahaja elektronska revija Brihtnež z mnogimi vsebinami za dodatno učenje matematike in kot priprava na tekmovanja)

Fakulteta za matematiko in fiziko: http://www.fmf.uni-lj.si/
Pedagoška fakulteta Maribor: http://www.pfmb.uni-mb.si/
Presek: list za mlade matematike, fizike, astronome in računalnikarje: http://zaloznistvo.dmfa.si/presek/


Zanimivosti:
Eulerjev izrek: “Za število vozlišč, daljic in ploskev velja naslednja zveza: a + b – c = 1, kjer je

  • a – število vozlišč
  • b – število ploskev
  • c – število daljic oz. povezav

Za različne primere preveri veljavnost.
Podobna zveza velja za telesa. Razišči!


Številski sistemi: število 2005

1. Število 2005 v različnih številskih sistemih:

2005 = 11111010101 [2]
  2202021 [3]
  133111 [4]
  31010 [5]
  13141 [6]
  5563 [7]
  3725 [8]
  2667 [9]
  1563 [11]
  505 [20]

Leto 2047 se bo v dvojiškem sistemu zapisalo s samimi enicami, in sicer:

2047 [10] = 11 111 111 111 [2],

že naslednja letnica 2048 pa bo naslednje oblike:

2048 [10] = 100 000 000 000 [2].

Iz zgornje tabele hitro najdemo še eno “lepo” številko, in sicer 2006 v trojiškem sistemu:

2006 [10] = 2202022 [3]

2. Število 2005 kot razcep na prafaktorje:

2005 = 5 . 401

3. Število 2005 kot razlika in vsota kvadratov:

2005 = 2032 – 1982 ( ??? – hm, kako se pa to najde )

2005 = 182 + 412

4. Zastavimo si nalogo in zapišimo število 2005 s samimi peticami (enicami,…). Tu navajam samo dve možnosti:

2005 = 55-555-555-5-5

2005 = 1111+11 . (1+1+1)1+1+1+1 +1+1+1

5. Z malo truda lahko pokažemo, da se 2005 ne da zapisati npr. kot:

2005 = 12 + 22 + 32 + 42 + …

2005 = 11 + 22 + 33 + 44 + …

Kmalu ali že sedaj lahko začnemo raziskovati število 2006, čeprav ne iščemo v tem numeroloških ali astroloških zakonitosti, pač pa enostavno odkrivamo matematične zakonitosti. Le te so že same zase dovolj lepe.
(S. Toplak)


Naloga množenja:

Videti je zahtevno, pa ni!
V nakazanem računu množenja zamenjaj kvadratke z desetiškimi števkami tako, da bo dobljeni račun pravilen.

Rešitev:

– število 3535 je produkt prvega števila in sredinske števke drugega, zato sta možnosti tu dve, in sicer: 3535:5=707 in 3535:7=505,
– prva in zadnja števka drugega ševila je 1, saj le tako dobimo produkt trimestno število,
– na koncu še premislimo o obeh možnostih; da so v rezultatu popolnjena vsa mesta, je edina možnost: 707 . 151 = 106757.


Število trikotnikov:

Koliko trikotnikov je na sliki?

Rešitev: 12 trikotnikov

“Tablice so svetovne”, učenci 8. razreda – skupina 2; 2014 (učilnica matematike)

(Skupno 731 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost